09120600568         info@tahavip.ir

زیر عنوان در اینجا
rent جریمه های اجاره ی خودرو

جریمه های اجاره ی خودرو به عهده ی چه کسی است؟

جریمه های اجاره ی خودرو  که در زمان رنت خودرو برای شما ممکن است اعمال شود که در این راستا تمامی آنها بر عهده راننده است و به شرکت هیچ وابستگی ندارد.

طبق قوانین ذکر شده در سایت رسمی راهور ناجا مسئولیت هرگونه تخلف در زمان اجاره خودرو بدون راننده در تهران , بر عهده راننده است و بسته مجازات تعیین شده حتی ممکن است شخص برای همیشه یا مدتی از رانندگی محروم و یا متهم گردد.

برای مثال در صورتی که بدون اطلاع مالک توسط اتومبیل مشروب الکلی حمل شود مجازات این تخلف شامل راننده و شخصی که خودرو را اجاره کرده خواهد بود و مالک می‌تواند پس از احراز هویت و ثابت کردن مالکیت خود خودرو را تحویل بگیرد و مسئولیتی در قبال آن تخلف نخواهد داشت.

نمونه هایی از جریمه های اجاره ی خودرو که ممکن است برای شما اعمال شود :

  • چیزی که در بین تمام شرکت ها یکسان است این است که خودروی اجاره داده شده نباید از شهر خارج شود و اگر خودرو از شهر خارج شود جریمه های بسیار زیادی را باید پرداخت کنید.
  • همچنین برخی شرکت‌ها اقدام به گذاشتن سقف  مسافت مجاز می کنند که می‌تواند ۲۰۰ یا ۳۰۰ کیلومتر در روز باشد و اگر از سقف مجاز بیشتر برانید باید هزینه ای را جداگانه به عنوان جریمه بپردازید
  • تمامی خودروها نیز با باک بنزین پر تحویل داده شده و هزینه های بنزین خودرو بر عهده مشتری است و با باک بنزین پر نیز باید آن را تحویل دهید.
  • پس از تحویل خودرو و مشخص شدن خلافی هزینه تمامی خلافی ها و جریمه های رانندگی بر عهده مشتری است و باید تمامی آن را به صورت قانونی بپردازد
  • همچنین تمامی هزینه هایی که به صورت غیر عمد یا در اثر فرسودگی قطعات مثل پنچری  یا موارد موتوری ایجاد شود به عهده شرکت است و مشتری هیچ مبلغی را نباید پرداخت کند .

     

  •  در ارتباط  با اجاره خودرو با توجه به ماده ۴۹۰ قانون مدنی ، مستاجر باید با رعایت مواردی مانند چک کردن دمای خودرو، رعایت حداکثر میزان سرعت،  بررسی وضعیت لاستیک‌ها و … به گونه ای از خودرو استفاده کند که موجب آسیب رسیدن به آن نشود .

     

  • همچنین مستاجر باید از خودرو برای مصرف مشخصی که در قرارداد ذکر شده است و عرف آن را تعیین می کند استفاده نماید.

    برای مثال مستاجر نمی‌تواند از خودرویی که به عنوان خودروی عروس و داماد برای تردد چند ساعت در شهر کرایه  شده است در مسافرت بیرون شهری استفاده کند.

  • همچنین نمی تواند با ماشین سواری اقدام به حمل با نمایند

rent جریمه های اجاره ی خودرو

قوانینی که باید در اجاره خودرو رعایت شود

در رابطه با قرارداد اجاره خودرو بدون سند نیز چنانچه  مشتری به طور ناصحیح و خارج از عرف از خودرو استفاده کند مالک حق فسخ قرارداد را خواهد داشت

همچنانکه موجر در تاریخ شروع قرارداد خودرو را به مستاجر تحویل می‌دهد مستاجر نیز موظف است در  پایان مدت قرارداد خودرو را طبق شرایط ذکر شده به نزد موجب بازگرداند.

در صورت عدم تحویل خودرو در موعد مقرر حتی اگر در مدت اضافه از خود را استفاده نکرده باشد ملزم به پرداخت اجرت المثل می شود

همچنین مستاجرم مجاز به انجام تعمیرات خودرو و یا سرویس های دوره ای نبوده و کلیه اقدامات تعمیر و نگهداری و بازدید و سرویس به عهده موجر می باشد

در قراردادهای بلند مدت مستاجر موظف است  هر ۲۰ روز خودرو را جهت بازدید و سرویس به مدت یک روز در اختیار مستأجر قرار دهد در غیر این صورت ضامن جبران خسارت های احتمالی عدم سرویس به موقع خواهد بود

شرکت سفیر همواره در تلاش است تا مشتریان خود را راضی نگه دارد و در این راستا همواره برای خدمات خود که شامل اجاره خودرو با راننده در تهران و بدون راننده میباشد بهترین شرایط را در نظر می گیرد. شما می توانید در هر زمانی که بخواهید تمامی سوالات خود را از پشتیبانان سایت بپرسید همچنین برای دانستن شرایط و مدارک اجاره و کرایه ماشین در تهران با ما تماس بگیرید.

هدف ما رضایت شماست.