09120600568         info@tahavip.ir

زیر عنوان در اینجا
شرایط و مدارک اجاره و کرایه ماشین در تهران

شرایط و مدارک اجاره و کرایه ماشین در تهران چیست؟

شرایط و مدارک اجاره و کرایه ماشین در تهران با توجه به اینکه فرد اجاره کننده دارای چه شرایط و مدارک و چه تابعیتی است، متفاوت می باشد. که بر اساس تابعیت افراد و نوع ارائه خدمات و همچنین ادارات و دستگاه های دولتی و غیره ، دسته بندی شده اند.
شرایط و مدارک کرایه خودرو بدون راننده در تهران برای هر شرکت و ارگان و هر فردی با توجه به شرایط اجتماعی و نوع خودرو ،متغیر است .که گاهی اجاره ماشین بدون راننده می باشد که مدارک و شرایط ، برای رنت ماشین بدون راننده با مدارک و شرایط لازم برای اجاره خودرو با راننده تفاوت دارد.

شرایط و مدارک اجاره و کرایه ماشین در تهران چیست؟

شرکت ها و مراکز اجاره خودرو در تهران همراه با آدرس و وبسایت و تلفن همراه و سایر اطلاعات تکمیلی که دارند؛ هر کدام در رابطه با اجاره خودرو در تهران ،مشخص شده اند. که برای مشاهده شرایط آنها می توان به سایت های مربوط به آن شرکت ها و موسسات مراجعه کرد .
یکی از رایج ترین و شاید اولین سوالاتی که درباره اجاره خودرو با آن مواجه می‌شوید ؛ سوال و پرسش هایی در رابطه با مدارک و شرایط لازم برای اجاره خودرو می باشد .

فرایند اجاره خودرو دارای تنوع زیادی است، که با یک نوع اعتماد دو طرفه و دو جانبه از طرف موسسه یا شرکت تامین کننده خودرو با فرد یا ارگان اجاره کننده ایجاد می شود. که هرچه اطلاعات و آگاهی بیشتر و دقیق‌تر صورت بگیرد، اطمینان حاصل شده و اعتماد دو طرفه بیشتر خواهد شد.که در این میان سود و منفعت را بیشتر فرد کرایه کننده دریافت خواهد کرد .

سوال دوم اینکه، در صورت تصادف یا حادثه و هر اتفاق دیگری، مسئولیت آن به چه میزانی مربوط به موسسه و تا چه مقدار برعهده فرد اجاره کننده می باشد ،که با توجه به توافقی که بین طرفین صورت می گیرد، اعمال خواهد شد.
سوال دیگر اینکه، آیا خودرو در مالکیت موسسه است یا فرد دیگری. و دیگر اینکه، در ارائه مدارک جهت اجاره خودرو چقدر موسسه انعطاف پذیری دارد.که در هر موسسه تمام شرایط متفاوت اعمال می شود .

شیوه برخورد با این مسائل اعتبار و عیار هر موسسه ی اجاره دهنده‌ای را تعیین می کند. و باعث اطمینان خاطر مشتری خواهد شد.
شرایط و مدارک لازم برای اجاره ماشین با راننده در تهران جزو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مشتریان با آن مواجه می‌شوند.که مدارک و شرایط با توجه به مشاغل و ارگان ها و افراد اجاره کننده متفاوت است. که موسسات سعی در تسهیل کردن شرایط دارند که در صورت نبود یا نقص مدارک لازمه کارشناسانی در هرموسسه و در قسمت پشتیبانی برای ارائه مشاوره در خدمت مشتریان هستند.

اجاره خودرو بدون راننده

مدارک لازم اجاره ی خودرو به صورت کلی ، برای افراد کارمند و مشاغل دولتی و نظامی به صورت زیر می باشد:

۱) ارائه مدارک شناسایی معتبر.
۲)ارائه چک کارمندی به میزان ۲۰ درصد از قیمت خودرو و بیشتر
۳)دادن گواهی اشتغال به کار در رابطه با محلی که خدمت می کنند.
مدارک مورد نیاز برای توریست ها عبارتند از:
۱) گواهینامه ی رانندگی که دارای اعتبار زمانی ۶ ماه باشد.
۲) مدارک شناسایی مانند کپی پاسپورت فرد اجاره کننده .
۳) دادن مبلغی به عنوان دیپوزیت یا ودیعه که در هنگام برگشت خود را به آن فرد یا مشتری بازگردانده خواهد شد.

مدارک و شرایط اجاره خودرو برای اتباع ایرانی عبارتند از :

۱)داشتن گواهینامه رانندگی معتبر با اعتبار حداقل ۶ ماهه .
۲) مدارک شناسایی معتبر و مدارک احراز موقعیت شغلی .مثل گواهی معتبر اشتغال به کار به منظور احراز محل شغل یا محل سکونت شخص اجاره کننده خودرو.

مدارک مدارک و شرایط اجاره خودرو برای اتباع خارجی عبارتند از:

۱) داشتن گواهینامه معتبر فرد اجاره کننده تا حداقل اعتبار ۶ ماهه .
۲) کارت شناسایی معتبر و کپی پاسپورت.
شرایط پرداخت کرایه و ودیعه نقدی یا چک جهت اجاره ی خودرو به صورت زیر می باشد:
۱)پرداخت کل مبلغ کرایه در زمان تحویل ماشین به صورت اعتباری یا نقدی .
۲ )پرداخت چک یا سفته با توجه به مبلغ خودرو.
۳)پرداخت ودیعه نقدی قبل از اجاره، که با توجه به نوع خودرو متفاوت است .که هنگام عودت خودرو ، ودیعه ی نقدی به مشتری بازگردانده می شود.