09120600568         info@tahavip.ir

زیر عنوان در اینجا
اجاره ماشین ارزان تهران سن قانونی برای اجاره خودرو

حداقل سن قانونی برای اجاره خودرو چقدر است؟

امروزه برای رنت ماشین سوال های  زیادی به ذهن ما می‌رسد که چگونه می توانیم خودرویی را اجاره کنیم ؟ شرایط اجاره خودرو چگونه است؟ حداقل سن قانونی برای اجاره خودرو چقدر است؟

چند سالی است که اجاره خودرو در ایران نسبت به گذشته افزایش یافته است و شاهد تاسیس موسسات اجاره خودرو متعددی هستیم که انواع خودروی لوکس ایرانی و خارجی را ارائه می دهند.

شرایط و بررسی سن قانونی برای اجاره خودرو

اجاره خودرو شرایط ویژه‌ای دارد که یکی از این شرایط که به آن توجه زیادی می شود شرایط سنی راننده یا فردی است که می‌خواهد خودرو اجاره نماید  

البته علاوه بر سن ، مدت زمانی که از گرفتن گواهینامه می گذرد نیز  بسیار اهمیت بالایی دارد  

در کشور های مختلف به محض اینکه فرد به سن ۱۸ سالگی رسید می تواند خودرو را اجاره یا حتی بخرد اما در ایران سختگیری‌های بیشتری وجود دارد و باید فرد حتماً ۲۱ سال سن داشته باشد و دو سال نیز از زمان گرفتن گواهینامه فرد گذشته باشد تا فرد بتواند خودرویی را اجاره یا خرید نماید  

این مساله در ایران اهمیت بالایی دارد زیراکه رانندگان جوان و تازه کار از مهارت و تجربه کافی برخوردار نیستند و احتمال اینکه در حین رانندگی دچار مشکل شوند بیشتر وجود دارد که هم جان خود را به خطر می‌اندازند و همچنین ممکن است جان فرد دیگری را نیز به خطر بیاندازند دچار اشتباه جبران ناپذیری بشوند .

اجاره ماشین ارزان تهران سن قانونی برای اجاره خودرو

سن قانونی

از آنجایی که سن و  مدت زمانی که از اخذ گواهینامه می‌گذرد برای شرکت های اجاره دهنده اتومبیل بسیار اهمیت بالایی دارد شرکت ها برای رانندگان ۲۱ الی ۲۴ ساله هزینه بیشتری را جهت اجاره اتومبیل دریافت می‌کنند که میزان این هزینه در کشورها و شرکتهای مختلف متفاوت است . 

بعضی شرکت ها با گذشت یک سال از گرفتن گواهینامه هم به متقاضیان خودرو اجاره می دهد با این تفاوت که دامنه انتخاب های آنها را محدود می کنند و فقط  چند خودروی کوچکتر را به آنها پیشنهاد می‌دهند و متقاضیان باید از بین آنها خودروی مورد نظر خود را انتخاب نمایند. 

البته که باید در نظر گرفت که اجاره ماشین با راننده در تهران نیازی به داشتن گواهینامه ندارد. 

محدودیت های رنت اتومبیل ها با توجه به سن

در بسیاری از کشورها محدودیت سنی خاصی برای رانندگان در نظر گرفته شده است و بر اساس قوانینی که دارند افراد تا سن خاصی حق  دارند با خودروها در سطح شهر رانندگی کنند .

car قیمت اجاره اتومبیل،  سن قانونی برای اجاره خودرو تخمین هزینه اجاره خودرو در سال ۰۰

 در ایران  متاسفانه قانونی اجباری  رانندگی برای حداکثر سن راننده و ممنوعیت افرادی که دارای سن بالاتر از آن رده هستند اعلام نشده است و اگر فرد مسنی پشت فرمان باشد برای او جریمه در نظر نگرفتند .

 که این مسئله می‌تواند بسیار حادثه‌ساز باشد و باعث به خطر افتادن جان راننده بشود . 

البته معمولا کم اتفاق می‌افتد که فرد مسنی  برای اجاره خودرو بدون راننده در تهران اقدام نماید و غالبا مشتریان این  شرکت‌ها مردان ۲۲ تا ۴۵  سال و زنان ۲۵ تا ۳۵ سال می باشند  .

رانندگان جوانتری که تصمیم به اجاره اتومبیل دارند برای آنکه متوجه شود با توجه به شرایط خود چه خودروهایی را می توانند انتخاب کنند و از آنها استفاده کنند کافی است مشخصات خودرو را در سایت‌های سفیر وارد نمایند تا پشتیبانان ما با آنها در تماس باشند و در کوتاه ترین زمان خودروی مورد نظر آنها را اجاره دهند . 

شرکت سفیر میتواند در کوتاه ترین زمان بهترین خودرو را بستگی به شرایط شما به شما توصیه کند .